Bu yılki tatillerimden birisi Amerika’da geçirince haliyle bütçe biraz sarsıldı. Ee Kurban Bayramı da 9 gün tatil olunca, daha önceden de bilet almayınca ne yapsak ne yapsak diye düşündük veee o zaman haydi arabayla Balkanlar’a dedik! Seneye Kurban Bayramı 9 gün, şimdiden bu planı not edin ve seneye yola çıkın! 🙂

Araba ile gezmek gerçekten hem çok rahat, hem çok keyifli, hem de ekonomik. Planımız nasıl mıydı?

1.gün : İstanbul – Kavala – Bitola

• Araba ile Yunanistan’a gitmek oldukça kolay ve yollar oldukça  rahat. Daha önce birkaç kez araba ile Yunanistan’a gitmiş biri olarak, bir haftasonu muhakkak atlayın gidin diyebilirim!
  • Bayram dolayısı ile 6 saat İpsala sınır kapısında beklemek zorunda kaldık. Normalde böyle olmayacak tabii, siz basıp gideceksiniz 🙂
  • Daha önce Kavala ve Selanik’i gezdiğimiz için Kavala’da yemeğimizi yiyip devam ettik.
  • Manastır Askeri İdadisi ve Bitola sokaklarını gezdik.
  • Bulgaristan’dan Makedonya’ya geçerken sınırda hiç sorun yaşamadık, önümüzde sadece birkaç araba vardı.

2.gün : Bitola – Ohrid

• 1.günün yorgunluğunu Ohrid’te dinlenerek attık.
  • Gitmekten hiç sıkılmayacağım güzelim Ohrid’i gezdik.

3.gün : Ohrid – Elbasan – Tiran

• St. Naum’u gezip tekne turu yaptık. Gezinin belki de en müthiş anıydı, kesinlikle yapın!
  • Ohrid Gölü’nün kenarından giderek çok rahat bir şekilde Makedonya’dan Arnavutluk topraklarına geçtik.
  • Elbasan’ı bir turlayıp yemek yedikten sonra Tiran’a devam ettik.
  • Tiran’ı gezdik demek isterdim ama gerçekten hiçbir şey yok :))

4.gün : Tiran – Budva

• İpsala’dan sonra 2. sınır maceramız! Tam 2.5 saat sınırda bekledik, herkes akın akın Karadağ gidiyordu! Arnavutluk’tan Karadağ giderken erken yola çıkmakta fayda var.
  • Budva, tüm güzelliğiyle yorgunluğumuzu unutturdu.

5. gün : Budva – Kotor

• Budva’da St. Stefan adasının etrafında gezdik, denize girdik. Budva’nın plajlarının meşhur olduğunu söylememe gerek yok sanırım.
  •  Neyse ki bugün sınır değiştirmeyeceğimiz için çok rahat bir şekilde Kotor’a vardık.
  • İstikamet Kotor Kalesi! To do list’imden bir şeyi daha yapmanın mutluluğu. Tarifsiz bir manzara, anlatılmaz, yaşanır!

6.gün :  Kotor – Dubrovnik

• Ülke değiştirip bir de Schengen bölgesine gireceğimiz için üçüncü bir facia yaşamamak için erkenden çıkıyoruz. Karadağ – Hırvatistan sınırından sorunsuz bir şekilde geçip devam ediyoruz.
  • Dubrovnik’in daracık güzel sokaklarını gezip, gün batımında huzura eriyoruz.

7.gün : Dubrovnik – Mostar – Saraybosna – Belgrad

• O kadar ucuz yerden sonra Dubrovnik bütçemizi sarsıyor, sabah erkenden çıkıyoruz.
  • Geçtiğimiz en rahat sınır oluyor Hırvatistan-Bosna Hersek arası. Önümüzde hiç araba yok.
  • Daha önce Bosna Hersek’i gezmemize yol üstünde tekrardan bir Blagay Tekkesine ve Mostar’a uğramadan edemiyoruz. Görmediğimiz yerlere daha çok vakit ayırmak için buralarda çok vakit kaybetmiyoruz.
  • Buraya kadar gelmişken cevapi yemeden olmaz diyip, Saraybosna’da durup cevapi yiyip yolumuza devam ediyoruz.
  • Bosna Hersek – Belgrad sınırında önümüzde 6 araba var.

8.gün : Belgrad

• Bisikletle Belgrad sokaklarını keşfediyoruz, Belgrad gördüğümüz diğer yerlere göre çok daha  büyük ve  gelişmiş.
  • 1 günümüz daha olsaydı da keşke Novi Sad’ı da gezsek diyoruz, bir daha gelmek için bahane bırakıyoruz.

9. gün : Belgrad – İstanbul

• Bir günde bu kadar sınır değiştirilmezdi sanırım. Trafikten kurtulmak için Pazarkule sınır kapısından giriş yapmayı planlıyoruz bunun için de Sırbistan – Bulgaristan – Yunanistan – Türkiye yapmamız gerekiyor.
  • Yol çok uzun gibi görünse de otoban gayet güzel,çok rahat bir şekilde gelebiliyorsunuz.
  • Yol üzerindeki Bayburtlu Restoranlarından birinde çorba içmeyi unutmayın 🙂

Umarım plan yapmanızda faydası olur. Biz daha önce Kavala, Selanik, Mostar ve Saraybosna’yı gördüğümüz için oralarda çok vakit harcamadık. Ohrid’i de görmüştük ama oraya 10 kez de gitseniz 10 gün kalmak istersiniz! Bu yüzden orada bir günümüzü harcıyoruz. Siz de kendi isteklerinize göre planı şekillendirebilirsiniz.

9 gün sonunda o kadar çok kez sınırdan geçiyorsunuz ki, ne yazık ki pasaportunuzun sayfaları bir anda doluyor..
Sınır geçişleri sırasında Bulgaristan’a girerken görevli kişinin “naber komşiii” demesini de sanırım unutmayacağım 🙂