En sevdiğim havayolu şirketi! Zamanında az mı uçtum 1€’ya, 2€’ya. Ahh.. ahh.. : ) Peki Ryanair ile nasıl uçulur? Kurallara uymazsanız çok para ödeyebilirsiniz.

Barselona’dan İbiza’ya, Londra’dan Dublin’e, Paris’ten Barselona’ya, Sofya’dan Napoli’ye, Valensiya’dan Sevilla’ya nerelere gitmedim ki Ryanair ile. Hem de hem çok ucuza en ucuza! Özellikle erasmustayken o kadar kullandım ki Ryanair’i. Kahve parasına İtalya’dan İspanya’ya gidiyordum.

İrlanda asıllı havayolu şirketi olan Ryanair, 33 ülke 200’den fazla şehre uçuyor.

Ryanair ile nasıl uçulur?

1. Kampanyaları takip ediyoruz. Ryanair’in sitesine giriyoruz biletimizi alıyoruz.
  2. Check in : Koltuk satın aldıysanız 60 gün önceden 2 saat kalaya kadar check-in yapabilirsiniz. Koltuk satın almazsanız 4 gün önceden 2 saat kalaya kadar check in yapabilirsiniz.
  3. Biletimizin çıktısını muhakkak ama muhakkak alıyoruz! Almazsanız havaalanında 55€ gibi bir ücret ödemek zorunda kalırsınız.
  4. Biletimizin çıktısı ile birlikte kontuara gidiyoruz. Biletimiz ile birlikte vizemizi kontrol ettiriyoruz, biletimize vizemizin kontrol edildiğine dair damga basıyorlar. (Avrupa Birliği içerisinde uçsanız bile Türk pasaportuna sahipseniz ryanair kontuarından bu damgayı almak zorundasınız.)
  5. Kapıya doğru gidiyoruz.
  6. İki sıra görüyorsunuz. Birisi priority (öncelikli), diğeri ise non priority (öncelikli olmayan). Önce tabii ki öncelikli olanlar biniyor ve onlar hem küçük bir çanta hem de kabin bagajlarını yanlarına alabiliyor. Non priority olanlar ise yanlarına sadece küçük çantalarını alıyorlar, kabin bagajlarını uçağa binmeden önce merdivenlerin orada görevlilere veriyorlar, ücretsiz olarak aşağı alıyorlar.

Ryanair biletinde hangi bilgiler var?

Bileti o kadar güzel yapmışlar ki, aradığınız her şey burada.

1. Önce bileti nasıl katlamanız  gerektiğini göstermişler.
  2. Vize kontrolüne ihtiyacınız var ise onu belirtmişler.
  3. Kabin bagaj boyutlarını belirtmişler. Ve sınırı aşması durumunda kapıda 50€ alabileceklerini yazmışlar.
  4. Uçağa hangi kapıdan gireceğinizi göstermişler.
  5. Sizin için plan bile yapmışlar! Kaçta nerede olmanız gerektiğini belirtmişler. 2 saat önceden havaalanında olunmasını, 40 dk kalaya kadar bagaj teslim edebileceğinizi, 30 dk kalaya kadar da uçağa binebileceğinizi yazmışlar. (Son uçuşumda 10 dk kala bindim, siz yine de risk almayın tabii)
  6. Aldığınız bilete göre kabin bagajı ile ilgili bilgilendirmeler yapmışlar.
  7. Vee son olarak barkodlu biniş biletinizi basmışlar.

Notlar :

1. Bagaj Boyutları : Küçük çanta – 35 x 20 x 20 cm, Kabin bagajı – 55 x 40 x 20 cm. Eskiden hem boyutlarına hem de kilo sınırına çok dikkat ediyorlardı. Bu yüzden birkaç kez bavulumdakileri üstüme giyinmek zorunda kalmıştım. Ancak son zamanlarda ölçüp tarttıklarını görmüyorum. Havalaanından havaalanına değişebilir tabii ki ama 3-5 cm’in lafını yapmıyorlar yani, yeter ki abartmayın çaktırmayın 🙂
  2.  Yiyecek – İçecek : Tabii ki yok.
  3. Koltuk Araları : Tahmin ettiğiniz gibi dar ama sığmak imkansız değil : )
  4. Havaalanına Uzaklığı : Ryanair’in uçtuğu havaalanları genelde şehrin en uzağındaki havaalanları oluyor. Bileti almadan muhakkak kontrol edin. Sonra benim gibi Barselona’dan Paris’e 1€’ya bilet alıp, Paris Beauvais Havaaalanı’ndan şehir merkezine gitmek için 14 € ödersiniz (2010). O zamanlar acemilik dönemleri tabii : )
  5. Sürekli Bir Şey Satma Çabası : Hostesler sürekli dolanıp bir şeyler satmaya çalışıyor. Sorulan hiçbir şeyi almayın her şey paralı 😀

Uçak inerken dı dı dırı rırırıııı raynneeer müziği çalıyor ve genelde insanlar alkışlıyor. (Çok şükür düşmeden indik diye sanırım : )) 7 yıl önce ilk Ryanair tecrübemde koltuğunuz belli olmuyordu. Ve önce giden cam kenarına oturuyordu. Ne koşturmacalar bir bilseniz!

Bundan birkaç yıl önce Ryanair’in CEO’su olası bir uçak kazası sırasında kemerin yolcuları koruyacağına inanmadığı için ayakta yolcu taşıma üzerine çalıştıklarını söylemişti. Son 10 koltuğu kaldırıp yerine ayakta gitmek isteyen yolcular için yer yapacaklarını söylemişlerdi. Yalan oldu herhalde, gelişme olmadığına göre : )

Kampanyalarını takip ederek çok ama çok ucuz fiyatlara bilet almanız mümkün. Şu ana kadar 15’ten fazla kez Ryanair ile uçtum ve hiçbir sıkıntı yaşamadım. Yeter ki kuralları bilin ve uygulayın, en ufak bir hata size pahalıya patlayabilir.

Özetle eğer bir sırt çantası veya ufak bir bavul ile seyahat edebilecekseniz ve ucuza uçak bileti arıyorsanız bu havayolu tam sizlik!

Keşke İstanbul’a gelsin dediğim havayolu, bilmiyorum fiyatlar bu kadar uygun olur mu yine ama. Bir umut.  Dalaman’dan Dublin ve Bratislava’ya uçuşlar başladı. Darısı İstanbul’un başına!

İpucu : Sofya’ya otobüs ile gidip, Sofya’dan Avrupa’nın birçok yerine Ryanair ile ucuza gidebilirsiniz. Ayrıntılar.